BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, January 18, 2011

BEDUNG

Bedung selimut/bertopi/bertopi&bertali
Fungsi Bedung

- Melenakan bayi sewaktu tidur dan mengelakkan bayi terkejut apabila mendengar bunyi yang kuat.
- Membantu mendisplinkan waktu tidur bayi
- Membantu anda mendapatkan rehat badan yang secukupnya dalam tempoh berpantang tanpa mendapat gangguan daripada bayi anda.

- Kain bedung ini diperbuat daripada cotton flannel yang akan memberi keselesaan kepada bayi ketika memakainya disamping merasa kedap apabila dibalut pada tubuh bayi.
- Kelihatan lebih cantik kerana ianya didatangkan dalam pelbagai warna dan corak
- Mudah dicuci dan cepat kering.




Kain bedung untuk newborn baby hingga 4bulan...


*Size: 36″ x 36″ (92cm x 92cm)*
*Material: 100% cotton flannel
                            
BEDUNG SELIMUT   - RM 16 / UNIT
BEDUNG  TOPI         - RM 17  / UNIT
BEDUNG TOPI/TALI - RM 19 / UNIT 

PAKEJ : 3 HELAI RM 45 (BOLEH CAMPUR)
Bedung poket
panduan memakai bedung poket
Bedung berpelekat yang saya buat ni telah diberikan beberapa sentuhan istimewa untuk lebih memudahkan pemakaian dan lebih praktikal. Pada poket bedung tersebut saya telah letakkan pita pelekat velcro supaya lebih mudah untuk memasukkan baby. Buka pita pelekat, masukkan baby dan lekatkan balik. Tak perlu risaukan pita pelekat terkena kulit baby kerana saya hanya meletakkan pita bersaiz kecil, cukup sekadar untuk melekatkan poket bedung tapi dari jenis yang melekat kuat.Poketnya juga saya buat besar supaya muat untuk newborn baby sehingga baby berumur 3 bulan dan menutupi seluruh badan baby.  Tangan baby boleh dimasukkan terus ke dalam poket. Jadi, tak perlu bimbangkan tangannya menggapai2 keluar bedung.Bedung ini adalah free size dengan panjang  yang menjangkau 34" dan lebar lebih kurang 20". Memang besar sekiranya baby kita kecil. Jangan bimbang jika bedung ni kelihatan terlalu besar. Ibu-ibu bolehlah melipat bahagian bawah bedung untuk disesuaikan dengan saiz bayi selepas memasukkan baby ke dalam poket. Juga boleh dilipat bahagian kiri bedung ketika membedung bayi kerana pelekat velcro tersebut saya telah letakkan di tempat yang strategik. Boleh disesuaikan untuk baby yang bersaiz kecil. Memang mudah dan ringkas. Sesuai untuk ibu2 ketika di dalam pantang. Tidak perlu melilit bedung di sekiling badan baby lagi yang kadang-kadang memang merimaskan sebab bedung yang tidak dililit kemas akan menyebabkan tangan dan kaki bengkok


RM 35 / unit

1 comment: